Βιταμίνες: Τα Δώρα Της Φύσης Για Την Υγεία Μας

Ο ρόλος που διαδραματίζουν οι βιταμίνες στη διατήρηση της καλής μας υγείας είναι καταλυτικός, αφού αποτελούν τον ρυθμιστικό παράγοντα για τις αντιδράσεις του μεταβολισμού.

Είναι γνωστό σε όλους ότι ο ρόλος που διαδραματίζουν οι βιταμίνες στη διατήρηση της καλής μας υγείας είναι καταλυτικός, αφού αποτελούν τον ρυθμιστικό παράγοντα για τις αντιδράσεις του μεταβολισμού. Κάποιοι μάλιστα τους αποδίδουν “μαγικές” ιδιότητες, αφού:

  • ενισχύουν το ανοσοποιητικό,
  • προστατεύουν το νευρικό σύστημα,
  • έχουν αντιοξειδωτική δράση,
  • πολεμούν τις ελεύθερες ρίζες,
  • αναζωογονούν την επιδερμίδα,
  • βοηθούν στην ανάπτυξη υγιών μαλλιών και νυχιών και
  • επιβραδύνουν τη γήρανση.

Η έλλειψη μιας βιταμίνης, οργανικής ένωσης, που λαμβάνεται σε μικρές ποσότητες μέσω της τροφής, μπορεί να ανατρέψει την ισορροπία του οργανισμού και αν αυτό δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, το μπλοκάρισμα του μεταβολισμού, που επέρχεται ως συνέπεια, μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στον θάνατο.  

Τι προκαλεί την έλλειψη μιας βιταμίνης;

  • Η κακή διατροφή, φτωχή σε φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, δημητριακά και ψάρια.
  • Η αδυναμία του ίδιου μας του οργανισμού να την απορροφήσει.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, ύστερα από συνεννόηση με τον διατροφολόγο ή τον γιατρό μας, συνίσταται η πρόσληψη βιταμινών, σε μορφή φαρμακευτικών σκευασμάτων.

Η διαιτολόγος-διατροφολόγος, Τίνα Αντωνίου, επισημαίνει: “Στον σύγχρονο τρόπο ζωής, όπου παρατηρείται έλλειψη χρόνου για οργάνωση γευμάτων, σε συνδυασμό με το καθημερινό στρες, το κάπνισμα και την ελλιπή φυσική δραστηριότητα, η λήψη διατροφικού συμπληρώματος, με τη μορφή πολυβιταμίνης, καθίσταται επιβεβλημένη, όταν υπάρχει διαπιστωμένη ανάγκη ανά περίπτωση. Από διαιτολογικής απόψεως, γνωρίζουμε ότι η κάλυψη των θρεπτικών συστατικών πραγματοποιείται μέσω της διατροφής, με εξαίρεση τη βιταμίνη D, που είναι αδύνατο να καλυφθεί διατροφικά, παρότι ζούμε σε χώρα με ηλιοφάνεια. Επίσης, κάτι αντίστοιχο παρατηρείται και στην έλλειψη σιδήρου, γνωστή ως σιδηροπενική αναιμία, όπου η ανάγκη για περαιτέρω χορήγηση είναι απαραίτητη“.

Βελτιώνουμε τη διατροφή μας, δεν επαναπαυόμαστε στα συμπληρώματα

Συμπερασματικά, λοιπόν, είναι σημαντικό να μην επαναπαυόμαστε στα συμπληρώματα, καθώς οι βιταμίνες στην εμπορική τους μορφή δεν έχουν την ίδια δραστικότητα με αυτές που υπάρχουν στις τροφές, γιατί δεν απορροφώνται με τον ίδιο τρόπο από τον οργανισμό. Καλό είναι, επίσης, να γνωρίζει κανείς ότι τα σκευάσματα αυτά δεν διαθέτουν κάποιες βιοενεργές φυτικές ουσίες, όπως είναι τα φλαβονοειδή, τα καροτινοειδή και τα σουλφίδια, που βρίσκονται στα λαχανικά και συμβάλλουν στην καταστολή της καρκινογένεσης, αναστέλλουν τις φλεγμονές, μειώνουν την αρτηριακή πίεση και ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού.

Είναι προτεραιότητά μας, επομένως, να βελτιώσουμε τη διατροφή μας. Ο καλύτερος τρόπος για να λαμβάνουμε καθημερινά τις πολύτιμες βιταμίνες που χρειαζόμαστε είναι μέσα από την κατανάλωση χυμών, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι καθημερινά χρειαζόμαστε:

  • πέντε μερίδες λαχανικών και φρούτων, καθώς και
  • επτά μερίδες δημητριακών, οσπρίων και φυτικών τροφών.

 

Τίνα Αντωνίου: www.mydiatrofi.gr

 

Φωτογραφία: natural-health-news.com