Διανύουμε την περίοδο της Σαρακοστής και πολλοί  νηστεύουν. Η επιλογή της νηστείας για αρκετούς διατροφολόγους θεωρείται μια πολύ καλή κίνηση για τον οργανισμό, καθώς τον αποτοξινώνει από το κρέας. Ενέχει, όμως και κάποιους κινδύνους, αν δεν γίνεται με μέτρο και αν δεν ακολουθείται ποικιλία στο καθημερινό διατροφολόγιο.

Διότι αυτές τις σαράντα μέρες τα άτομα αυτά δεν καταναλώνουν κρέας και γι’ αυτόν τον λόγο υπάρχει έλλειψη ασβεστίου στον οργανισμό, αλλά και οι βιταμίνες Β12 και φυλλικό οξύ προσλαμβάνονται σε μικρότερη ποσότητα, καθώς και αυτές περιέχονται κυρίως στα τρόφιμα ζωικής  προέλευσης.

Υπάρχουν, όμως, τροφές που μπορούν να βοηθήσουν τον οργανισμό να καλύψει αυτά τα κενά; Η απάντηση είναι ναι, γιατί η φύση δεν θα μπορούσε να μην είχε προβλέψει!

Tαχίνι 

onmed.gr

Είναι ένα φυσικό προϊόν, που προέρχεται από επιλεγμένους σπόρους σουσαμιού. Είναι ιδανικό υποκατάστατο των ζωικών πρωτεϊνών (περιέχει βιταμίνες: Ε, Β1, Β2, νιασίνη, κάλλιο, μαγγάνιο, χαλκό, σίδηρο) και φυσικά ασβέστιο. Ενώ άνετα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως υπέρ-τροφή (superfood)!  

Μπορείτε να το απολαύσετε με το πρωινό σας, αλειμμένο στο ψωμί ή στη φρυγανιά σας ή ως dressing στις αραβικές σας πίτες, στις σαλάτες σας ή σε διαφόρων ειδών σάλτσες. Επίσης, υπάρχουν πολλά γλυκά, που μπορούν να γίνουν με συστατικό το ταχίνι: μπισκότα, κέικ και ό,τι άλλο βάζει η φαντασία σας!

Ξηροί καρποί

laneshealth.gr

Μια πολύ καλή λύση για να ισορροπήσει ο οργανισμός στις ποσότητες του ασβεστίου και της πρωτεΐνης, που στερείται με τη νηστεία, είναι οι ξηροί καρποί! Καθώς είναι πλούσιοι στα παραπάνω συστατικά αλλά και σε ω-3 λιπαρά, βιταμίνη Ε, αντιοξειδωτικά αλλά και φυλλικό οξύ, που είναι σημαντικό για την πρόληψη των καρδιαγγειακών ασθενειών.

Προτιμάμε πάντα να τους τρώμε ωμούς  και ανάλατους και φυσικά δεν ξεχνάμε να υπολογίζουμε την ποσότητα, γιατί μπορεί να περιέχουν πολλά ευεργετικά συστατικά, αλλά οι ξηροί καρποί είναι  πλούσιοι σε θερμίδες! Μια κανονική μερίδα ισοδυναμεί με μια χούφτα, 10 με 12 ξηρούς καρπούς. 

Αποξηραμένα φρούτα

nexus-plus.rs

Είναι μια εύκολη λύση, γιατί περιέχουν πολλές βιταμίνες και είναι εύκολο να τα έχουμε μαζί μας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας στην τσάντα μας και να κάνουμε μικρά γεύματα. Επιπλέον, πολλές φορές αντικαθιστούν την ανάγκη μας για γλυκό.

Θαλασσινά 

eit-ltd.com

Μπορούμε χονδρικά να τα χωρίσουμε σε τρεις μεγάλες κατηγορίες με πρώτη τα μαλακόστρακα, όπως είναι οι γαρίδες και οι καραβίδες, δεύτερη τα οστρακοειδή, δηλαδή τα μύδια, στρείδια κ.λ.π. και τρίτη τα κεφαλόποδα, δηλαδή τις σουπιές, τα καλαμάρια και τα χταπόδια.

Και στις τρεις αυτές κατηγορίες οι βιταμίνες είναι άφθονες, κυρίως αυτές του συμπλέγματος Β (Β1, Β2, Β3 και Β12), οι οποίες είναι απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού και του νευρικού συστήματος. Σημαντικό, όμως, είναι ότι τα θαλασσινά βρίθουν και από τη βιταμίνη D, που είναι υπεύθυνη για την απορρόφηση του σιδήρου στον οργανισμό και φυσικά περιέχουν πολλά  ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα, που κάνουν καλό στην καρδιά και μειώνουν την χοληστερίνη.

 

 

Φωτογραφία: blog.fairwaymarket.com, onmed.gr, nexus-plus.rs, laneshealth.gr, eit-ltd.com