Τα τελευταία χρόνια, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν περάσει σε άλλο επίπεδο gaming.

Δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν γνωρίζει τον Super Mario ή τη Λάρα Κρόφτ. Κονσόλες όπως τα Atari, Nintendo, PlayStation, Xbox και άλλες έχουν υπάρξει στο παρελθόν, ή είναι ακόμα, καταφύγιο ατελείωτου παιχνιδιού, δημιουργώντας φρενίτιδα σε παιδιά, αλλά και σε πολλούς, που βρίσκονται στις δεκαετίες των “άντα”.

Τα τελευταία χρόνια, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν περάσει σε άλλο επίπεδο gaming. LoL, WoW, Dota τι είναι τέλος πάντων όλα αυτά;

League of Legends

Το LoL, όπως χαρακτηριστικά το αποκαλούν οι παίχτες της κοινότητας, πρόκειται για online παιχνίδι της εταιρείας Riot Games, που κυκλοφόρησε το 2009.  Το σκεπτικό του βασίζεται στο παιχνίδι ρόλων-χαρακτήρων (RPG – Role playing), στη στρατηγική (RTS – Real Time Strategy) και στους πολλαπλούς παίχτες. Εκείνοι είναι ανταγωνιστές ή συναγωνιστές, προσπαθώντας να πετύχουν τις καλύτερες επιδόσεις μέσα από επίπεδα, που δεν τελειώνουν ποτέ.

LOL-unique-life

Ανήκει στα πλέον αναγνωρισμένα esports. Παίζεται σε πάνω από 145 χώρες, μετρώντας περίπου 67 εκατομμύρια παίχτες το μήνα, στους οποίους υπάρχουν σχεδόν μισό εκατομμύριο Έλληνες, εκτοξεύοντας τα κέρδη του παιχνιδιού στο ένα δις! Παράλληλα, παγκοσμίως, διοργανώνονται τουρνουά, όπως το Championship Series με επαγγελματίες παίχτες, που διεκδικούν εκατομμύρια.

Μια γλώσσα γεννιέται

Άξιο προσοχής είναι ότι οι παίχτες έχουν δημιουργήσει ένα νέο κώδικα επικοινωνίας από ακρωνύμια, λέξεις ή εκφράσεις. Μάλιστα, το Dictionary.com έχει ενημερωθεί με σχεδόν 1000 νέες λέξεις, που ακούγοντάς τες ένας μη παίχτης, ίσως και να πάθαινε πολιτισμικό σοκ! Ωστόσο, η γλώσσα αυτή ενισχύει τη συλλογικότητα της κοινότητας και το αίσθημα του ανήκειν.

Τι λέει η κοινότητα των παιχτών για το παιχνίδι;

Το πάθος και η αφοσίωση είναι χαρακτηριστικά της κοινότητας. Αν το LoL ήταν θρησκεία, τα Forums συζήτησης θα ήταν οι εκκλησίες τους, αφού εκεί συζητούν θέματα εφ’ όλης της ύλης γύρω από τις πίστες, τις ομάδες, τις στρατηγικές ή το πόσο πολύ απολαμβάνουν το παιχνίδι. Είναι το προσωπικό τους εξομολογητήριο!

Dictionary-unique-life

Ωστόσο, υπάρχει διχογνωμία για το αν τελικά το League of Legends προσφέρει γνήσια διασκέδαση. Πρώην παίχτες υποστηρίζουν ότι πέρα από την εξάρτηση στο παιχνίδι – που ήταν καταστροφική για την προσωπική τους ζωής, αλλά και τους στόχους τους – κατάλαβαν ότι δεν διασκέδαζαν, δεν ήταν το παιχνίδι διαφυγή από τα προβλήματά τους, ούτε τους ηρεμούσε. Αντιθέτως, ήταν ένας επιπλέον στρεσσογόνος παράγοντας, ο οποίος απαιτούσε την καλύτερη απόδοσή τους. Επιπλέον, ανάμεσα στις ομάδες των παιχτών και στο αχανές διαδικτυακό κόσμο υπάρχουν άτομα, που επιτίθενται λεκτικά σε πιο αδύναμους παίχτες. Με αποτέλεσμα, ο χώρος παιχνιδιού, να γίνεται χώρος για λεκτική και ψυχολογική βία.

Έχουν αρνητική ή θετική επίδραση αυτού του είδους τα παιχνίδια;

Πολλά ηλεκτρονικά παιχνίδια κατακρίνονται αυτόματα, χωρίς να δίνεται η δυνατότητα εξήγησης, γιατί δεν είναι απαραίτητα ακατάλληλα για τους νέους. Υπάρχει και η θετική όψη, αφού μέσω αυτών ενισχύονται τα παρακάτω:

  • ανάπτυξη αισθήματος ομαδικότητας,
  • λήψη αποφάσεων και εύρεση λύσεων,
  • λογική σκέψη και γνωστικές δεξιότητες,
  • φαντασία και δημιουργικότητα,
  • μεθοδικότητα και διπλωματία,
  • δεξιότητες προσανατολισμού και
  • ψυχαγωγία.

league_of_legends-unique-life

Από την άλλη, η απόλυτη προσήλωση, σπαταλώντας ατελείωτες ώρες και χρήματα στο gaming, ενδέχεται να προκαλέσει:

  • απομόνωση εντός των τειχών,
  • φθίνουσα κατεύθυνση των κοινωνικών δεξιοτήτων,
  • μη ρεαλιστική εικόνα της ζωής και των αναγκών της,
  • απουσία πραγματικών βιωμάτων και στόχων,
  • έλλειψη προσωπικής επαφής μακριά από οθόνες,
  • κατανάλωση χρόνου,
  • καθιστική ζωή, χωρίς άσκηση και
  • επιδείνωση ψυχικών διαταραχών ή εκλυτικούς παράγοντες (trigger factors) για εμφάνιση άλλων ψυχοσωματικών εκδηλώσεων.

Το “όχι” δεν είναι η απάντηση

Η διασκέδαση για τον καθένα είναι μια προσωπική υπόθεση, εφόσον δεν είναι βλαβερή για τους ίδιους ή κάποιον άλλον. “Μέτρον άριστον” είναι η απάντηση! Συνήθως, η απαγόρευση πραγμάτων, που μας αρέσουν, φέρνει αντίθετα αποτελέσματα. Η επίβλεψη στα παιδιά, η εφαρμογή χρονικών ορίων ή η επιβράβευση, όταν ακολουθούνται οι κανόνες, είναι οι απαντήσεις στην υγιή αντιμετώπιση τους.

 

 

Πηγές: leagueoflegends.com , gr.ign.com, fortunegreece.com, game20.gr, news-medical.net

Φωτογραφίες: tribecafilm.com, imgarcade.com, pcinvasion.com