Τα Superfoods Κάνουν Όντως Καλό Στην Υγεία Μας;

H κατανάλωση των superfoods προσφέρει τεράστια οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό, πάντοτε όμως με μέτρο και σε συνδυασμό με υγιεινή διατροφή.

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη αναφορά σε συγκεκριμένες τροφές ή ομάδες τροφίμων, στις οποίες αποδίδονται ευεργετικές ιδιότητες. Τροφές, οι οποίες μέχρι πρότινος για τον πολύ κόσμο ήταν άγνωστες ακόμα και ως λέξεις, ξαφνικά έχουν “εισβάλει” στα περισσότερα ελληνικά νοικοκυριά, που ξαφνικά βρίσκονται να καταναλώνουν μανιωδώς βρώμη, μούρα, κινόα, ιπποφαές, αλλά και λιναρόσπορο. Ο λόγος, για τα περίφημα superfoods (υπερτροφές, ελληνιστί).

Σε αυτά ανήκουν εκείνες οι τροφές, των οποίων η κατανάλωση σε μικρές ποσότητες μπορεί να προσφέρει τεράστια οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό, καθώς τα ευεργετικά συστατικά, που περιέχουν, είναι εύκολα απορροφήσιμα. Με λίγες λέξεις, μας κάνουν καλό, χαρίζοντάς μας υγεία. Άλλα γνωστά και μη εξαιρετέα superfoods είναι οι σπόροι chia, η σπιρουλίνα, οι νιφάδες ζέας, το ρόδι, η αγκινάρα, ο κουρκουμάς και το πράσινο τσάι.

Το εκπληκτικό, βέβαια, με αυτές τις τροφές είναι ότι ενώ βρίσκονται σε αφθονία στη φύση και παρά το γεγονός ότι οι πρόγονοί μας γνώριζαν για τις θαυματουργές τους ιδιότητες και τις συμπεριλάμβαναν στο καθημερινό τους διατροφολόγιο για την πρόληψη και αντιμετώπιση διαφόρων ασθενειών, το ενδιαφέρον του σύγχρονου ανθρώπου για αυτές  προέκυψε σχετικά πρόσφατα.

Γιατί τέτοιος “πανικός”, λοιπόν, σήμερα γύρω από τα superfoods; Οι πιο καχύποπτοι, θα τον αποδώσουν στο πολύ καλό μάρκετινγκ, που κατάφερε να εξαπλώσει τη “μόδα” των υπερτροφών με ταχύτητα φωτός.

Στον αντίποδα, η ιατρική κοινότητα κάνει λόγο για τροφές:

  • με υψηλή διατροφική αξία,
  • πλούσιες σε βιταμίνες και
  • με αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές, αντικαρκινικές  ιδιότητες.

Έτσι, φυσικό επακόλουθο είναι να επικρατεί ενθουσιασμός και μάλιστα σε μια χρονική περίοδο, που οι Έλληνες καταβάλλουν αποδεδειγμένα σημαντικές προσπάθειες να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες, υιοθετώντας πιο υγιεινές επιλογές.

Η κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, Ηλιάνα Ηλιοπούλου, επισημαίνει: “Τα superfoods έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους τα τελευταία χρόνια, κερδίζοντας όλο και περισσότερο έδαφος στο καθημερινό μας πιάτο. Είναι ευχάριστη έκπληξη για εμάς τους διατροφολόγους να μας ζητά τόσο συχνά ο κόσμος την ένταξη κάποιων τέτοιων τροφών στο διαιτολόγιό του. Τάσσομαι απολύτως υπέρ της κατανάλωσής τους, μια και δεν ονομάστηκαν τυχαία έτσι. Χαρακτηρίζονται από σπουδαίες ιδιότητες, είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικές ουσίες και ενισχύουν τον οργανισμό με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, που τον προστατεύουν από τις εκφυλιστικές νόσους. Καλό θα είναι, βέβαια, να μη στηριζόμαστε μόνο σε αυτές για να πετύχουμε τον στόχο μας, καθώς είναι πολλά που παίζουν ρόλο στη διατήρηση της καλής υγείας. Στο μεταξύ, ας δώσουμε χρώμα και γεύση στο πιάτο μας, προσθέτοντας καθημερινά λίγους σπόρους από μια υπερτροφή που μας αρέσει.

Επομένως, λέμε ναι:​

  • στην ένταξη των superfoods στην καθημερινότητά μας, στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής συνολικά και
  • στην κατανάλωσή τους με μέτρο.

Δεν ξεχνάμε, τέλος, ότι οι υπερτροφές δεν υποκαθιστούν σε καμία περίπτωση την όποια φαρμακευτική αγωγή, που μπορεί να λαμβάνουμε.

 

 

Διατροφολόγος: Ηλιάνα Ηλιοπούλου

Φωτογραφία: greensuperfoods.us