Στα Τρίκαλα Πραγματοποιεί Δρομολόγια Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό

Στα τέλη Οκτωβρίου ολοκληρώνεται η πιλοτική φάση του προγράμματος και αναμένεται να ξεκινήσει η αυτόματη και ανεξάρτητη κυκλοφορία των λεωφορείων χωρίς οδηγό.

Το Λεωφορείο

Τις τελευταίες ημέρες, η Ελλάδα ακούστηκε στα διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (μεταξύ άλλων, στο ευρωπαϊκό Euronews και στο κινέζικο CCTV), όχι για τα χρόνια δημοσιονομικά της προβλήματα αλλά για μια καινοτόμα ιδέα.

Για λίγες ώρες, οι κάμερες της τηλεόρασης, τα ραδιόφωνα και τα διαδικτυακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης στράφηκαν, όχι στην Αθήνα της κρίσης και των αναποτελεσματικών υπουργείων της αλλά στα Τρίκαλα της καινοτομίας και στο λεωφορείο χωρίς οδηγό.

Ναι, σε ένα συνηθισμένο στην όψη λεωφορείο, αλλά χωρίς κάποιον να κάθεται πίσω από το τιμόνι του.

Η καινοτομία

Το εγχείρημα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του πανευρωπαϊκού προγράμματος CityMobil2. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν άλλες τέσσερις ευρωπαϊκές πόλεις (Μιλάνο-Ιταλία, Λεόν-Ισπανία, Λα Ροσέλ-Γαλλία και Βαντάα-Φινλανδία). Το οχήματα παραχωρήθηκαν από τους δύο κατασκευαστές- εταίρους του προγράμματος, τις εταιρείες Robosoft και Induct.

Η καινοτομία στην περίπτωση των Τρικάλων έγκειται στο γεγονός ότι πρόκειται για τη μόνη (από τις πέντε που συμμετείχαν στο πρόγραμμα) και την πρώτη πόλη παγκοσμίως, που δημιούργησε δρομολόγιο με το συγκεκριμένο –άνευ οδηγού– λεωφορείο εντός του αστικού ιστού. Στις υπόλοιπες πόλεις, τα λεωφορεία κινήθηκαν σε παραλιακούς δρόμους, προκυμαίες και πεζόδρομους. Στα Τρίκαλα το συγκεκριμένο λεωφορείο δοκιμάστηκε σε πραγματικές συνθήκες διασχίζοντας μια διαδρομή 2.5 χλμ περίπου στο κέντρο της πόλης.

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και η συμπεριφορά των πολιτών

Στα τέλη Οκτωβρίου ολοκληρώνεται η πιλοτική φάση του προγράμματος και αναμένεται να ξεκινήσει η αυτόματη και ανεξάρτητη κυκλοφορία των εν λόγω λεωφορείων, που πήραν τα ονόματα τους από ντόπιους επιφανείς ανθρώπους της μουσικής (Τσιτσάνης, Βίρβος, Καλδάρας, Σαμολαδάς, Κολοκοτρώνης και Μητροπάνος).

Το εγχείρημα βρήκε πολλούς υποστηρικτές στα Τρίκαλα και η προσαρμογή των πολιτών σε αυτή τη νέα πραγματικότητα έχει θετικό πρόσημο.  Γιατί, όμως, επιλέχτηκαν τα Τρίκαλα για την εφαρμογή αυτής της νέας καινοτομίας;

Τους λόγους τους γνωρίζουν καλύτερα οι συντάκτες της αρχικής πρότασης. Όμως, η εν γένει οδική συμπεριφορά των ντόπιων κατοίκων –ο σεβασμός προς τους πεζούς, η σωστή λειτουργία της λεωφορειολωρίδας, η ελεγχόμενη στάθμευση, κ.λ.π.– θα πρέπει να ήταν ένας από τους κύριους λόγους. Επιπλέον, τα Τρίκαλα είναι γνωστά και ως Μικρό Πεκίνο, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού ποδηλάτων, που κυκλοφορούν στην πόλη.

Άραγε, στην Αθήνα, πόσα χρόνια θα περάσουν για να δουν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας ένα τέτοιο λεωφορείο; Μάλλον, όσα χρειάζονται για να βελτιώσουν και οι Αθηναίοι τη δική τους οδική συμπεριφορά…

 

Φωτογραφία: trikalavoice.gr