Τα τελευταία χρόνια, είναι αρκετά διαδεδομένα τα “φυτικά” ή “νηστίσιμα” τυριά, τα οποία καταναλώνονται ευρέως από τους νηστεύοντες. Το ερώτημα, ωστόσο, είναι πόσο νηστίσιμα είναι στ’ αλήθεια τα “νηστίσιμα τυριά”;

Διανύουμε την περίοδο της Σαρακοστής και δεν είναι λίγοι εκείνοι, που είτε για λόγους θρησκευτικούς είτε για λόγους αποτοξίνωσης, επιλέγουν να νηστέψουν. Ως νηστεία ορίζεται η διατροφική αποχή από το κρέας, το ψάρι, τα αβγά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Τα τελευταία χρόνια, είναι αρκετά διαδεδομένα τα “φυτικά” ή “νηστίσιμα” τυριά, τα οποία καταναλώνονται ευρέως από τους νηστεύοντες, σε μια διαδικασία ανεύρεσης υποκατάστατων των παραγόμενων από γάλα τυριών. Μάλιστα, στην αγορά κυκλοφορούν δύο τέτοιοι τύποι “νηστίσιμων τυριών”: το λευκό “φυτικό τυρί”, που προσομοιάζει στη φέτα, αλλά και το αντίστοιχο κίτρινο, που θυμίζει κασέρι.

Το ερώτημα, ωστόσο, είναι πόσο νηστίσιμα είναι στ’ αλήθεια τα “νηστίσιμα τυριά”; Η απάντηση μάλλον θα σας εκπλήξει, καθώς τα περισσότερα από αυτά τα “τυριά” φαίνεται να εμπεριέχουν καζεϊνικό νάτριο, μία από τις κύριες πρωτεΐνες του γάλακτος. Γεγονός, που καθιστά στην πραγματικότητα αυτά τα “τυριά” αρτύσιμα!

Όσοι επομένως -και κυρίως όσοι αποφασίζουν να νηστέψουν για λόγους θρησκευτικούς- επιθυμούν να ακολουθήσουν ένα διατροφολόγιο αποτελούμενο από προϊόντα πραγματικά νηστίσιμα, καλό θα είναι ως καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις διατροφικές ετικέτες.

Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα βρεθείτε στο σούπερ μάρκετ, μην παραλείψετε να τσεκάρετε τα συστατικά του προϊόντος, που θέλετε να αγοράσετε, ώστε να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως.

Για να σιγουρευτείτε ότι είναι όντως νηστίσιμο, στην ετικέτα ΔΕΝ πρέπει να αναγράφονται οι ακόλουθοι όροι και τα παράγωγά τους:

  • Whey (ή ορός γάλακτος)
  • Casein (ή καζεΐνη)
  • Lactose (ή λακτόζη)
  • Λεκιθίνη (αν προέρχεται από αβγό)
  • Ζελατίνη (αν είναι ζωικής προέλευσης)
  • Milk Solids (ή στερεά γάλακτος) και
  • Κρέμα γάλακτος.

 

Φωτογραφία: periergaa.blogspot.com