Καθημερινά αντιμετωπίζουμε κάθε μορφής προκλήσεις και δυσκολίες. Ο καθένας από εμάς αναπτύσσει τους δικούς του τρόπους προσέγγισης και επίλυσης των προβλημάτων του και αυτό με διαφορετικούς βαθμούς επιτυχίας. Και μη μας διαφεύγει ότι όσο κι αν ψάχνουμε την τελειότητα, δεν υπάρχει τρόπος να την επιτύχουμε.

Οι πολλαπλές απαιτήσεις της ζωής πρέπει να αντιμετωπίζονται με ενέργεια και δημιουργικότητα. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι κάθε πρόβλημα έχει πολλαπλή αιτιολογία και η πραγματικότητα απαιτεί πολλές διαφορετικές οπτικές για να καταλάβουμε τον κόσμο γύρω μας.

Παραδείγματα από την καθημερινότητά μας υπάρχουν πολλά.

Ας υποθέσουμε ότι κάποιος σας σχολιάζει αρνητικά στον κοινωνικό σας περίγυρο. Πώς αντιδράτε;

Αισθάνεστε άσχημα, ένοχοι, ανεπαρκείς, αποτυχημένοι; Μήπως γενικεύετε, σκέφτεστε με συναισθηματισμό και κάνετε πολλές αρνητικές σκέψεις, με αποτέλεσμα να κατηγορείτε τον εαυτό σας αντί να εστιάζετε στο πρόβλημα; Η εξωστρέφεια, η προνοητικότητα, η διπλωματία και η επιλογή των «μαχών» σας είναι μερικά πρακτικά βήματα, που θα σας βοηθήσουν να θέσετε την κατάσταση υπό έλεγχο. Η αυτοκριτική είναι χρήσιμη. Το ίδιο και ο αυτοσεβασμός. Μπορείτε να μάθετε από το πρώτο, διατηρώντας όμως το δεύτερο.

Πώς θα αντιμετωπίζατε την απόρριψη στις κοινωνικές ή στις εργασιακές σας σχέσεις;

Στην πρώτη περίπτωση, μάλλον είναι καλύτερα να «πεθάνετε» όρθιοι παρά να ζήσετε γονατιστοί, παραφράζοντας έτσι τη γνωστή ρήση του Εμιλιάνο Ζαπάτα (Emiliano Zapata). Σίγουρα η απόρριψη σε μια σχέση πληγώνει το εγώ σας. Αλλά ως εκεί…

Όσον αφορά το δεύτερο, αν χάσατε τη δουλειά σας, ψυχραιμία! Στη ζωή πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για όλα τα ενδεχόμενα, χωρίς να μεμψιμοιρούμε, ώστε να τα ξεπεράσουμε μεθοδικά και με αποτελεσματικότητα. Η νέα δουλειά δεν πρόκειται απλώς να σας χτυπήσει την πόρτα. Ξεκαθαρίστε τους στόχους σας, χρησιμοποιήστε τις επαφές σας, αξιοποιήστε τα μέσα σύγχρονης τεχνολογίας και οπλιστείτε με υπομονή.

Τέλος, είτε το πιστεύετε είτε όχι πολλοί επιστήμονες συμφωνούν ότι η κακή ψυχολογία μπορεί να είναι η αιτία πολλών μικροενοχλήσεων και άλλων οργανικών προβλημάτων. Συγκεκριμένα, οι φλεγμονές του αναπνευστικού συστήματος σχετίζονται και με την έντονη συναισθηματική φόρτιση, ο καταπιεσμένος θυμός μπορεί να προκαλέσει διαταραχές στο ήπαρ, η νοητική κούραση φέρνει πονοκεφάλους, ενώ το έντονο στρες μπορεί να προκαλέσει δερματικές παθήσεις.

 

 

Φωτογραφία: unloq.com