Μέριλ Στριπ. Ένα τεράστιο όνομα, με μια ακόμη μεγαλύτερη ιστορία, γεμάτη διακρίσεις, βραβεύσεις και παγκόσμια αναγνώριση, πίσω από αυτό. Τι θα μπορούσε κανείς να πει παραπάνω γι’ αυτή τη μεγάλη ηθοποιό, που έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με εξαιρετικές ερμηνείες, διατηρώντας πάντα ένα προφίλ χαμηλών τόνων; Όπως, άλλωστε τονίζει η ίδια «Όσο περισσότερο βρίσκεσαι μέσα στην κινηματογραφική βιομηχανία, τόσο πιο ταπεινός γίνεσαι». Ο απόλυτος συνδυασμός ταλέντου και ήθους, θα έλεγε κανείς. Αυτό ακριβώς είναι η Μέριλ Στριπ, μία από τις πιο αξιοσέβαστες και αναγνωρισμένες ηθοποιούς της σύγχρονης εποχής.

Αρχικά, η Μέρι Λουίζ Στριπ ήθελε να γίνει δικηγόρος. Έχασε, όμως, τις εξετάσεις γιατί αποκοιμήθηκε κι έτσι αποφάσισε να σπουδάσει δραματική τέχνη στο Γέιλ. Ωστόσο, το ξεκίνημά της στον χώρο του θεάματος δεν ήταν στρωμένο με ροδοπέταλα. Πριν αναγνωριστεί το ταλέντο της, εργαζόταν ως σερβιτόρα σε ξενοδοχείο στο Νιου Τζέρσεϊ, ενώ σε ένα από τα πολλά δοκιμαστικά που περνούσε, βίωσε την απόλυτη απόρριψη. Ήταν το 1976 όταν ο Ιταλός παραγωγός του «Κινγκ Κονγκ» έκανε οντισιόν για τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Μόλις είδε τη Στριπ, φαίρεται να είπε στον γιο του στα ιταλικά: «Είναι άσχημη. Γιατί μου έφερες αυτό το πράγμα;».  Η συνέχεια δεν ήταν αυτή που περίμενε, καθώς η Στριπ του απάντησε αναλόγως άπταιστα στη γλώσσα του!

Στα 66 της, είναι η ηθοποιός με τις περισσότερες υποψηφιότητες για Όσκαρ στην ιστορία του θεσμού, 19 στον αριθμό, έχοντας κατακτήσει τρία χρυσά αγαλματίδια, ισοψηφώντας με τους Τζακ Νίκολσον και Ντάνιελ Ντέι Λιούις. Η μόνη που έχει κερδίσει περισσότερα, 4 συνολικά, είναι η γυναίκα που δημόσια έχει εκφραστεί για το πόσο κακή θεωρούσε τη Στριπ ως ηθοποιό. Ο λόγος για την Κάθριν Χέπμπορν. «Είναι η λιγότερο αγαπημένη μου νέα ηθοποιός. Οι ερμηνείες της είναι τόσο διαφανείς, που κανείς μπορεί να δει τα γρανάζια να κινούνται στο κεφάλι της», είχε δηλώσει η Χέπμπορν, αποδεικνύοντας ότι τελικά, κανείς δεν μπορεί να αρέσει σε όλους…

Κι αν πιστεύετε ότι η επιτυχία είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και τύχης, τότε η Στριπ είναι η προσωποποίηση αυτού του μότο. Ό,τι κατέκτησε μέσα σε αυτά τα 40 χρόνια το οφείλει στην εργατικότητά της, «που αγγίζει τα όρια της εμμονής», όπως είχε πει ο συμπρωταγωνιστής της, Ντάστιν Χόφμαν, στο «Κράμερ εναντίον Κράμερ», όπου η Στριπ κέρδισε για την ερμηνεία της το πρώτο της Όσκαρ, αλλά και στην τύχη, που της χαμογέλασε αρκετές φορές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ, που ήρθε μόλις σε ηλικία 29 ετών, για τη συμμετοχή της στη θρυλική ταινία «Ο Ελαφοκυνηγός». Όπως έχει παραδεχθεί σε συνέντευξή της, ο μόνος λόγος που δέχτηκε να παίξει ήταν για να βρίσκεται κοντά στον αρραβωνιαστικό και συμπαραγωγό της ταινίας, στον οποίο έμεναν λίγες ημέρες ζωής, λόγω ανίατης ασθένειας. Ο ρόλος της «ασαφούς και ακαθόριστης» φιλενάδας του Ντε Νίρο δεν της κέντρισε αρχικά το ενδιαφέρον. Ευτυχώς γι’ αυτήν, διαψεύστηκε. Το ίδιο, όμως, συνέβη και στην περίπτωση της «Σιδηράς Κυρίας». Στην αρχή η Στριπ δεν ήθελε τον ρόλο, επειδή αντιπαθούσε τον χαρακτήρα! Στη συνέχεια, ωστόσο, την μετέπεισαν κι έτσι η Στριπ έκανε τρία τα Όσκαρ της.

Και μπορεί κάποιες επιτυχίες να ήρθαν εντελώς ανέλπιστα, για κάποιες άλλες, όμως, έφτασε σε σημείο κυριολεκτικά να παρακαλέσει! Όπως έχει παραδεχθεί, ήθελε τόσο πολύ τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ταινίας «Η Εκλογή της Σόφι», που έπεσε στα γόνατα, εκλιπαρώντας τον σκηνοθέτη της, Άλαν Πάκουλα. Η εκπληκτική της ερμηνεία της χάρισε το δεύτερο Όσκαρ της καριέρας της.

Αυτό που επίσης δεν γνωρίζει πολύς κόσμος, είναι ότι η Στριπ -μαζί με τη Σιγκούρνι Γούιβερ- δικεδικούσε τον ρόλο της Έλεν Ρίπλεϊ στην επική ταινία «Άλιεν». Ο παραγωγός της, όμως, γνωρίζοντας ότι βρίσκεται σε πένθος για τον χαμό του συντρόφου της, θεώρησε σωστό να μην της ζητήσει να πάει στη Νέα Υόρκη. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία…

Επίσης, σε μια άλλη κλασική ταινία, το «Θέλμα και Λουίζ», το αρχικό δίδυμο το πρωταγωνιστριών επρόκειτο να είναι η Στριπ μαζί με την καλή της φίλη Γκόλντι Χον. Εκείνο το διάστημα, όμως, η Στριπ έμεινε έγκυος κι έτσι οι παραγωγοί συνέχισαν με τις Σούζαν Σάραντον και Τζίνα Ντέιβις.

Εκτός από τα Όσκαρ και τις Χρυσές Σφαίρες, όμως, η Στριπ, έχει υπάρξει και πέντε φορές υποψήφια για βραβείο Γκράμι! Μία εξ αυτών, για τη συμμετοχή της στο σάουντρακ του μιούζικαλ «Μάμα Μία».

Στην προσωπική της ζωή, είναι παντρεμένη από το 1987 με τον γλύπτη Ντον Γκάμερ και μαζί έχουν 4 παιδιά. «Ζω απλά. Το Χόλιγουντ για μένα είναι ό,τι είναι και για τον οποιονδήποτε. Είναι κάτι άλλο από αυτό που είμαι εγώ και επιλέγω να στέκομαι “απ’ έξω”», δηλώνει η πολυβραβευμένη ηθοποιός, τονίζοντας ότι «η οικογένειά μου ήταν, είναι και θα είναι πάντα η πρώτη μου προτεραιότητα». 

abcnews.go.com

Στο κομμάτι της υποκριτικής και των ερμηνειών των ρόλων της, επισημαίνει: «Είμαι περίεργη για τους άλλους ανθρώπους. Κι εκεί βρίσκεται η ουσία της υποκριτικής μου. Με ενδιαφέρει να ξέρω πώς θα ήταν αν ήμουν εσύ. Η υποκριτική δεν έχει να κάνει με το να προσποιείσαι ότι είσαι κάποιος άλλος, αλλά με το να βρίσκεις την ομοιότητα, σε αυτό που είναι προφανώς διαφορετικό, και πάνω σε αυτό να βρίσκεις τον εαυτό σου». Παραδέχεται ακόμη ότι «αν δεν είμαι σίγουρη ότι μπορώ να απεικονίσω τέλεια τον χαρακτήρα στην οθόνη, δεν θα προσπαθήσω καν». Αυτό που επίσης τη βοήθησε ερμηνευτικά, είναι ότι έπαψε να ενδιαφέρεται για την εμφάνισή της:  «Όταν ήμουν μικρή δεν είχα αυτοπεποίθηση, ούτε πίστευα ότι είμαι όμορφη. Θεωρούσα ότι είμαι καρατερίστα και ακόμα το πιστεύω. Και αυτό που έκανα από νωρίς και ήταν πραγματικά απελευθερωτικό, ήταν να σταματήσω να ασχολούμαι με την εμφανίσή μου, στο κομμάτι που αφορούσε τη δουλειά».

Σε μια πρόσφατη επιστολή της, μόλις 199 λέξεων, η Στριπ συμπκυκνώνει όλο το απόσταγμα της σοφίας της, δηλώνοντας ότι βρίσκεται πλέον σε ένα σημείο της ζωή της που δεν αντέχει τον κυνισμό, το ψέμα, τις αντιπαραθέσεις, τις υπερβολές και την προδοσία. «Δεν έχω πια τη διάθεση να αρέσω σε όσους δεν αρέσω, να αγαπάω αυτούς που δεν με αγαπάνε και να χαμογελάω σε αυτούς που δεν μου χαμογελάνε», επισημαίνει μεταξύ άλλων.

Η Στριπ είναι επίσης γνωστή για τη φιλανθρωπική της δράση, αλλά και την αγάπη της για τα ζώα. Έχει αγωνιστεί, επίσης, κατά των διακρίσεων που δέχονται οι γυναίκες και των φαινομένων σεξισμού στον κινηματογράφο, εκφράζοντας σε κάθε ευκαιρία τη στήριξή της στο «ασθενές φύλο».

Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, η εμβληματική ηθοποίος αναμένεται να πρωταγωνιστήσει σε τέσσερις ταινίες. Μεταξύ αυτών, αναμένεται να είναι και το «Masterclass», όπου η Στριπ θα υποδυθεί τη μεγάλη ντίβα της όπερας, Μαρία Κάλλας. Ποια άλλη θα μπορούσε, άλλωστε, να αποτελέσει ιδανικότερη επιλογή από την αξεπέραστη Μέριλ Στριπ…

huffingtonpost.com

 

Φωτογραφίες: abcnews.go.com, (Vogue)huffingtonpost.com