Οι Αγαπημένες Μας Λιχουδιές Μπορούν Να Γίνουν Και Υγιεινές

Έχετε σκεφτεί ποτέ αν θα μπορούσατε να απολαμβάνετε αγαπημένες σας λιχουδιές, όπως η πίτσα, χωρίς να νιώθετε ότι δεν τρώτε υγιεινά;

Αν ναι, όντως  υπάρχει τρόπος και να μην στερούμαστε τα φαγητά που λαχταράμε και την υγεία μας να φροντίζουμε, αλλά και τη γεύση μας να ικανοποιούμε και με το παραπάνω. Μια δοκιμή… θα σας πείσει…

Ας δούμε, λοιπόν, πώς θα μπορούσαμε να «πειράξουμε» κάποιες από τις αγαπημένες μας λιχουδιές και να τις απολαύσουμε χωρίς τύψεις κι ενοχές.

Σουβλάκι τυλιχτό: Οι περισσότεροι το αποφεύγουν, θεωρώντας το λιπαρό και θερμιδογόνο. Όχι αδίκως, καθώς στην παραδοσιακή του μορφή το σουβλάκι είναι, δυστυχώς, κάπως έτσι… Τι θα λέγατε, λοιπόν, για κάτι πιο… εναλλακτικό; Αρχικά, να διευκρινίσουμε ότι λέμε «ναι» στο σουβλάκι. Πρόκειται για μια τροφή που συνδυάζει την πρωτεΐνη με το άμυλο και τις φυτικές ίνες, αποτελώντας ένα πλήρες γεύμα. Δοκιμάστε το με καλαμάκι κοτόπουλο ή χοιρινό (αν δεν έχει λίπος) ή και μπιφτέκι, τυλιγμένο σε μια αλάδωτη πίτα, με μια γενναία δόση γιαουρτιού, τζατζικιού ή μουστάρδας και μπόλικα λαχανικά (μαρούλι, ντομάτα, τριμμένο καρότο). Πεντανόστιμο, ελαφρύ, χορταστικό. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Πίτσα: Η πίτσας, επίσης, είναι από τις λιχουδιές, που στερούμαστε όταν προσέχουμε τη διατροφή μας, ως κάτι απαγορευμένο και πολύ παχυντικό. Ας ξεφύγουμε, λοιπόν, από αυτή την άποψη, φτιάχνοντας ή παραγγέλνοντας μια διαφορετική πίτσα, απαλλαγμένη από μπέικον, σαλάμια και λουκάνικα. Αντ’ αυτών, ένα άπαχο ζαμπόν θα μπορούσε να υποκαταστήσει εξαιρετικά την ανάγκη μας για κάτι κρεατικό. Σε ό,τι αφορά στη ζύμη, προτιμήστε ολικής αλέσεως. Είναι σίγουρα πιο νόστιμη και μας οδηγεί γρηγορότερα στον κορεσμό. Συμπληρώστε τη γέμιση με φρέσκα λαχανικά εποχής. Εμείς σας προτείνουμε πολύχρωμες πιπεριές, μανιτάρια, ντομάτα και κρεμμύδι. Τελειώστε με μοτσαρέλα ή φέτα, φρέσκο βασιλικό και λίγες σταγόνες ελαιόλαδο.

Καρμπονάρα: Υπάρχει, άραγε, κανείς που να μην λατρεύει τα ζυμαρικά; Το ερώτημα είναι προφανώς ρητορικό, με την καρμπονάρα να έρχεται πρώτη στη λίστα των προτιμήσεων. Το μπέικον, τα αυγά, η κρέμα γάλακτος και το μπόλικο τριμμένο τυρί, την καθιστούν, ωστόσο, πολύ παχυντική. Μπορείτε, όμως, να φτιάξετε τη δική σας σπιτική καρμπονάρα και να την απολαύσετε χωρίς ενοχές. Παραλείψτε τα αυγά και αντικαταστήστε την κρέμα με φρέσκο γάλα χαμηλών λιπαρών. Η μακαρονάδα θα αποκτήσει την κρεμώδη υφή που ζητάμε και θα δέσει τα υλικά μεταξύ τους. Πείτε «όχι» στο λιπαρό μπέικον, στη θέση του οποίου μπορεί να «κολλήσει» τέλεια η καπνιστή γαλοπούλα. Για το τέλος, προτιμήστε τριμμένο κασεράκι.

Burger: Ακόμα και ένα burger μπορεί –αν το θέλετε- να είναι υγιεινό. Αυτό που έχει αξία είναι το πώς επιλέγουμε να τρώμε κάθε τι. Έτσι, λοιπόν, μπορούμε να ξεκινήσουμε, επιλέγοντας ένα ψωμάκι πολύσπορο. Συνεχίζουμε με μπιφτέκι από μοσχαρίσιο κιμά και συμπληρώνουμε με ντομάτα, μαρούλι, κρεμμύδι ή διάφορα ψητά λαχανικά (μανιτάρια, πιπεριά), αλλά και μια πικάντικη μουστάρδα, που θα απογειώσει γευστικά –χωρίς να επιβαρύνει το στομάχι μας- το αγαπημένο, μικρών και μεγάλων, burger.

 

Φωτογραφία: pixshark.com