Έξυπνοι Τρόποι Για Να Αυξήσετε Την Ενέργειά Σας

Φωτογραφία: Getty Images credits

Η λειτουργία, ανάπτυξη και απόδοση του σώματός μας επηρεάζονται και εξαρτώνται εν μέρει από την ενέργεια, δηλαδή την ικανότητά μας να παράγουμε έργο. Η έλλειψη ενέργειας -ή αλλιώς η κόπωση που νιώθουμε- μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, όπως η έλλειψη ύπνου, το άγχος και η κακή διατροφή, επηρεάζοντας έτσι –σε διαφορετικό βαθμό ανά περίπτωση- τις δραστηριότητές μας. Υπάρχουν ωστόσο ορισμένοι τρόποι (τεχνητοί, όπως π.χ. η λήψη συσκευασμένων βιταμινών, αλλά και φυσικοί), οι οποίοι υποβοηθούν τον ανθρώπινο οργανισμό να αυξήσει τη διαθέσιμη ενέργειά του. Οι φυσικοί τρόποι για να αυξήσετε την ενέργειά σας, που παρουσιάζονται στη συνέχεια, είναι παράλληλα και οι βασικοί άξονες για την διατήρηση της υγείας και της ευεξίας σας.

Η ισορροπημένη και προσεκτική διατροφή (πλούσια σε λαχανικά και φρούτα) είναι γνωστό ότι αποτελεί στρατηγικό παράγοντα για την καλή υγεία. Επιπρόσθετα, είναι και ένας ασφαλής τρόπος για την αύξηση της ενέργειάς μας, ενώ συντελεί και στην αναπλήρωση της δύναμης του οργανισμού. Προσφάτως, δε, κυκλοφόρησαν ευρέως στην αγορά και διάφορες υπερτροφές (superfoods), όπως το ιπποφαές, τα αμύγδαλα, η σταφίδα, η σπιρουλίνα, το μύρτιλλο, ο αμάρανθος κ.ά., που βοηθούν σημαντικά στην ανάκτηση και τόνωση της σωματικής μας ενέργειας.

Η γυμναστική, μολονότι πρωτογενώς «κοστίζει» ενέργεια στον οργανισμό μας, έχει παρατηρηθεί ότι μεσοπρόθεσμα προκαλεί αύξηση της γενικής μας απόδοσης. Ειδικά, δε, η σωματική εκγύμναση το πρωί θεωρείται βέβαιη μέθοδος αύξησης της ενέργειάς μας, αλλά και ταχύτερης απώλειας βάρους. 

Η μεσημεριανή ανάπαυση, επίσης, συμβάλλει στην αύξηση της ενέργειας του οργανισμού, αφού μέχρι και 20 λεπτά ύπνου το μεσημέρι αρκούν για να ξυπνήσουμε ανανεωμένοι. 
Τέλος, το κρύο ντους θεωρείται ένας σίγουρος τρόπος για την αύξηση της ενέργειάς μας, ενώ προς αυτή την κατεύθυνση βοηθούν και δύο φυσιολογικές μας λειτουργίες: το γέλιο και το χασμουρητό.