εναλλακτικές λύσεις για τη ζάχαρη, stevia

Τι μπορούμε να καταναλώνουμε, εάν επιθυμούμε να ελαττώσουμε την κατανάλωση της ζάχαρης;

Είναι αλήθεια πως όλο και περισσότερος κόσμος παγκοσμίως ενδιαφέρεται για την υγιεινή διατροφή κι αυτό είναι σίγουρα ένα αισιόδοξο μήνυμα. Ωστόσο, είναι πολύ δύσκολο για όλους μας να συγκρατηθούμε στη γλύκα της ζάχαρης και των σκευασμάτων, που χρησιμοποιούν τη ζάχαρη ως κύριο συστατικό! Δεν θα αναφερθούμε καν στη λίστα των “αμαρτωλών πειρασμών”, γιατί όλοι τις ξέρουμε και μάλιστα πολύ καλά! Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, όμως, είναι να τονίσουμε τις εναλλακτικές που υπάρχουν στον τομέα των γλυκαντικών. Ποιος ξέρει; Ίσως βρούμε λύσεις πιο υγιεινές, που δεν στερούνται σε τίποτε τη γλύκα της ζάχαρης!

Τι Μπορώ Να Χρησιμοποιήσω Αντί Για Ζάχαρη;

  • Stevia: Είναι υγιεινή, εντελώς φυσική επιλογή και χωρίς καμία θερμίδα. Η stevia αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για όσους επιθυμούν να εξαλείψουν τη ζάχαρη από το διαιτολόγιό τους. Ίσως, όμως, βρείτε τη γεύση της ελαφρώς πικρή. Εάν συνηθίσετε, αυτή η πικρία φυσικά εξαφανίζεται. Θα βρείτε πληθώρα προϊόντων με stevia στην αγορά και σε προσιτές τιμές.Από τις δημοφιλέστερες εναλλακτικές λύσεις για τη ζάχαρη.
  • Μέλι: Έχουμε μιλήσει σε άλλο άρθρο μας για την ποιότητα και τη διατροφική αξία του μελιού. Αν και είναι ένας υγιεινός τρόπος να μειώσουμε την κατανάλωση της ζάχαρης μέσα στην ημέρα, εντούτοις οι θερμίδες, που περιέχει, μας αναγκάζουν να περιοριστούμε σε μικρές ποσότητες. Με τις αντιμικροβιακές, αντιοξειδωτικές και θρεπτικές του ιδιότητες, κάθε κουταλιά είναι πολύτιμη.
  • Ζάχαρη Καρύδας: Ποιος θα το έλεγε ότι ένα γλυκαντικό θα υπήρχε στη λίστα με τις τροφές χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη; Η ζάχαρη καρύδας προέρχεται από τον καρπό της καρύδας κι έχει απίστευτη γεύση. Είναι πιο υγιεινή κι από τη μαύρη, ακατέργαστη ζάχαρη. Δεν περιέχει χημικά και είναι ό,τι πρέπει για να αντικαταστήσουμε τις παλιές, ανθυγιεινές συνήθειές μας. Δυστυχώς, η τιμή της είναι ακόμη αρκετά ακριβή στο εμπόριο.
  • Σιρόπι Αγαύης: Ένα φυσικό γλυκαντικό, που προέρχεται από τους κάκτους του Μεξικό, είναι η αγαύη. Χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης, υπέροχη γεύση, θρεπτικά συστατικά και καθόλου παρενέργειες. Και πάλι, η τιμή ίσως είναι απαγορευτική για ορισμένους. Υπάρχουν συσκευασίες με σιρόπι αγαύης στα βιολογικά καταστήματα.
  • Φρουκτόζη: Είναι ο πολυσακχαρίτης των φρούτων και για χρόνια αποτελούσε υγιεινή επιλογή για πολλούς. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, πολλές έρευνες έχουν συσχετίσει τη φρουκτόζη με την αύξηση της χοληστερόλης στο αίμα και με υψηλότερα επίπεδα παχυσαρκίας. Έχετε το στο νου σας, προτού επιλέξετε τη φρουκτόζη ως κύριο γλυκαντικό στη διατροφή σας.

Αυτές είναι ορισμένες από τις δημοφιλέστερες εναλλακτικές για τη ζάχαρη. Υπάρχουν κι άλλα γλυκαντικά στο εμπόριο, γεμάτα χημικά, όπως η ασπαρτάμη και η σουκραλόζη, η σακχαρίνη κλπ. Εμείς θα επιμείνουμε στις υγιεινές γλυκαντικές ουσίες και θα υποστηρίξουμε τη μετριοπαθή χρήση τους στη διατροφή μας. Εξάλλου, η ζωή μπορεί να είναι γλυκιά, ακόμη και χωρίς ζάχαρη! 

 

Φωτογραφία: lagrangesystems.net