Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι συνάνθρωποί μας -ως επί το πλείστον νεαρά άτομα- αποφασίζουν να διακόψουν την κατανάλωση κρέατος.

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι συνάνθρωποί μας -ως επί το πλείστον νεαρά άτομα- αποφασίζουν να διακόψουν την κατανάλωση κρέατος και να γίνουν χορτοφάγοι (vegetarians). Κάποιοι μάλιστα, οι πιο “σκληροπυρηνικοί” και αυστηρά χορτοφάγοι (vegans), αποκλείουν από τη διατροφή τους ακόμα και τα παράγωγά του, αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα. Σε πολλές περιπτώσεις, τα άτομα αυτά επικαλούνται λόγους ιδεολογικούς ή ηθικούς, ενώ αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι οδηγήθηκαν στην απόφαση αυτή για λόγους υγείας, επηρεασμένοι από διάφορες επιστημονικές έρευνες, που συνδέουν την κατανάλωση κρέατος με συγκεκριμένες ασθένειες.

Στον αντίποδα, οι “πολέμιοι” της χορτοφαγίας επισημαίνουν ότι πρόκειται για μια ακόμη διατροφική μόδα της εποχής και πως η επιλογή αυτή μπορεί να αποδειχθεί ακόμα και επικίνδυνη. Υποστηρίζουν, μάλιστα, ότι η απουσία του κρέατος από το διαιτολόγιό μας δημιουργεί σημαντικές ελλείψεις στον οργανισμό μας.

Πού βρίσκεται, όμως, η αλήθεια; Τελικά, η χορτοφαγική διατροφή θέτει σε κίνδυνο την υγεία μας ή μας χαρίζει ευεξία και μακροημέρευση; Στο παραπάνω ερώτημα απαντά με σαφήνεια ο παθολόγος, Νίκος Γιαννακόπουλος.

Οι χορτοφάγοι ζουν περισσότερο

Ο κ. Γιαννακόπουλος επισημαίνει ότι η χορτοφαγία όχι μόνο δεν κρύβει κινδύνους, αλλά αποτελεί μια διατροφική επιλογή πλήρη και ισορροπημένη. “Είναι αποδεδειγμένο επιστημονικά και στατιστικά ότι υπάρχουν παθήσεις, όπως κάποιες μορφές καρκίνου και τα καρδιαγγειακά, που είναι συνδεδεμένες με την κατανάλωση κρέατος, κυρίως του κόκκινου“, τονίζει. “Όσοι είναι vegeterians, αποφεύγουν δηλαδή το κρέας, αλλά τρώνε τα παράγωγά του ακολουθούν μια διατροφή εξαιρετικής ποιότητας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αβγό, οι ξηροί καρποί και η σόγια είναι άριστες τροφές και η κατανάλωσή τους διασφαλίζει την καλή μας υγεία. Μελέτες, άλλωστε, έχουν δείξει ότι οι χορτοφάγοι ζουν περισσότερο“.

Οι ενστάσεις για την αυστηρά χορτοφαγική διατροφή

“Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες ενστάσεις σχετικά με τη vegan διατροφή, συμπληρώνει ο κ. Γιαννακόπουλος. “Εκεί χρειάζεται προσοχή, καθώς προκύπτουν ελλείψεις κυρίως σε:

  • σίδηρο,
  • ασβέστιο,
  • βιταμίνη Β12 και
  • ψευδάργυρο,

απαραίτητα συστατικά για τον οργανισμό, τα οποία χρήζουν αναπλήρωσης για την εύρυθμη λειτουργία του. Στην περίπτωση, λοιπόν, που κάποιος επιθυμεί να ακολουθήσει αυτό το μοντέλο διατροφής, θα πρέπει πρώτα να συμβουλευτεί τον γιατρό του“.

Η επιστήμη απεφάνθη. Η επιλογή, δική σας!

 

 

Φωτογραφία: decidedlynutritious.com