Αλλεργίες Της Άνοιξης Και Πώς Να Τις Αντιμετωπίσουμε

Κόκκινα, δακρυσμένα μάτια, φαγούρα, ξερόβηχας, καταρροή, ασταμάτητα φτερνίσματα ή άσθμα, μήπως η εικόνα αυτή είναι οικεία;

Άνοιξη, η εποχή των λουλουδιών και του ήλιου. Οι περισσότεροι άνθρωποι την απολαμβάνουν με βόλτες στην εξοχή, αλλά είναι και μερικοί, που την έχουν συνδέσει με όχι ιδιαίτερα όμορφες εμπειρίες, αφού η σκόνη και η γύρη πυροδοτούν φλεγμονώδεις αντιδράσεις, στις σωματικές κοιλότητες εκατομμυρίων ανθρώπων.

Τι αλλεργία έχετε;

Οι αλλεργιογόνες ουσίες προέρχονται κυρίως από δέντρα, άνθη, μύκητες και τα ακάρεα της οικιακής σκόνης, τα οποία αυξάνονται με την αλλαγή της θερμοκρασίας, οδηγώντας σε μια σειρά από αλλεργικές αντιδράσεις. Μερικές από τις πιο συνηθισμένες είναι:

  • Αλλεργική ρινίτιδα: φτέρνισμα, φαγούρα, μπούκωμα, καταρροή, πονοκέφαλος.
  • Επιπεφυκίτιδα:  κοκκίνισμα ματιών, φαγούρα, έντονη έκκριση δακρύων, πρήξιμο.
  • Αλλεργικό άσθμα: ξερόβηχας, δύσπνοια, στήθος που βράζει.
  • Δερματικές αλλεργίες: φαγούρα, κοκκινίλες, πρήξιμο, ξεφλούδισμα, ορισμένες φορές παρουσίαση εκζέματος ή ατοπικής δερματίτιδας.

Τα συμπτώματα διαφέρουν ανά περίπτωση ανάλογα με τη βαρύτητα της κατάστασης. Η διαφορά ανάμεσα στις αλλεργίες και το κρυολόγημα έγκειται κυρίως στη διάρκεια. Οι αλλεργίες διαρκούν ακόμα και μήνες, επιφέροντας δάκρυα και φαγούρα σε μάτια, αυτιά και λαιμό, σε αντίθεση με το κρυολόγημα, που δεν έχει συμπτώματα τέτοιας διάρκειας.

Η ενημέρωση δρα προληπτικά

Η επίσκεψη μιας αλλεργίας μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε ηλικία, ακόμα κι αν μέχρι σήμερα δεν σας έχει απασχολήσει. Πέρα από τα αλλεργικά τεστ, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε μερικούς τρόπους αντιμετώπισης.

Σύμμαχος οι τροφές

Η διατροφή δεν θα μπορούσε να λείπει και από αυτόν τον τομέα της υγείας. Η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και η πρόσληψη των απαραίτητων στοιχείων μπορούν να ελαφρύνουν μια αλλεργική κατάσταση.

Πιο συγκεκριμένα, μερικές βοηθητικές τροφές είναι:

  • Τροφές με κερσετίνη, φλαβονοειδές με αντιμικροβιακή δράση, που ενισχύει τον οργανισμό πολυποίκιλα. Βρίσκεται σε φρούτα, λαχανικά, σπόρους και φύλλα, όπως στα μήλα, στο cranberry, στο σταφύλι, στο τσάι, στο κρασί, στο μπρόκολο, στο σκόρδο, στην τομάτα, σε διάφορα μπαχαρικά, στη γλυκοπατάτα, στα σύκα και ιδίως στο κρεμμύδι.
  • Σολωμός και λιπαρά ψάρια, πλούσια σε Ω3-λιπαρά οξέα και βιταμίνη D, δρουν εξουδετερώνοντας τις φλεγμονές και οχυρώνουν τον οργανισμό.
  • Προβιοτικά τρόφιμα, όπως γιαούρτια, υψηλής ποιότητας μαύρη σοκολάτα, τουρσί, που εξαιτίας των χρήσιμων βακτηρίων τους ενδυναμώνουν την λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος και καταπολεμούν τις αλλεργιογόνες ουσίες.

Φαρμακευτική αγωγή

Η πιο συνηθισμένη αντιμετώπιση είναι με τη χορήγηση αντιϊσταμινικών, κολλυρίων και κορτικοστεροειδών, τα οποία έχουν αποδειχθεί αρκετά αποτελεσματικά. Ωστόσο, η λήψη των κορτικοστεροιειδών δεν συνιστάται για μεγάλο χρονικό διάστημα εξαιτίας της κορτιζόνης.

Ανοσοθεραπεία

Πρόκειται για μια μέθοδο, κατά την οποία ο αλλεργιολόγος χορηγεί σε μικρές ποσότητες (χάπι, σταγόνα, ένεση) την αλλεργιογόνο ουσία. Η θεραπεία λαμβάνει χώρα περίπου 3 έως 5 χρόνια, μέχρι ο οργανισμός να αποκτήσει ανοσία απέναντι στην ουσία.

Νοσοκομείο

Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν δημόσια, αλλά και ιδιωτικά κέντρα με ειδικά αλλεργιολογικά τμήματα, για να απευθυνθεί κάποιος.

Tips:

  1. Αποφυγή χώρων με έντονη βλάστηση, λουλούδια ή σκόνη, ειδικά πρωινές ή απογευματινές ώρες.
  2. Χρήση φίλτρου αέρα ή αφυγραντήρα για την καλύτερη ποιότητα του περιβάλλοντος.

 

 

 

Πηγές: health.com, acaai.org,

“Flavonoids”.(2015). Linus Pauling Institute, Micronutrient Information Center, Oregon State University, Corvallis.

Φωτογραφία: besthealthmag.ca